Munkáltatói márka stratégia

A munkáltatói márka az, amit jelenlegi és jövőbeli munkavállalóid gondolnak és éreznek a céged kapcsán. Az erős márka vonzza a tehetséges munkaerőt, csökkenti a fluktuációt, és olyan vállalati kultúrát épít, amire a csapatod is büszke lehet.

Mi segítünk abban, hogy a céged ne csak egy legyen a sok közül – hanem az, ahová mindenki szívesen jön dolgozni.

A munkáltatói márkád akkor is épül, ha nem foglalkozol vele. Mutassuk meg miben vagytok egyediek és alakítsuk együtt, tudatosan a munkáltatói márkátokat!

Miért érdemes minket választanod?

HR és marketing
egy kézben – egy
stratégia mentén

Nem különálló szolgáltatásokban gondolkodunk, hanem összehangolt rendszerben: nálunk a toborzási folyamat, a munkáltatói márka és a kommunikáció egy irányba mutat, egy célért dolgozik.

Hiteles, vonzó munkáltatói arculat
garantálása

A belső értékekből külső márka lesz: a HR-esek tudják, miért jó nálatok dolgozni, a marketingesek pedig azt, hogyan lehet ezt hatásosan megmutatni a munkaerőpiacnak.

Gyorsabb és hatékonyabb
toborzás

A marketinges szemléletnek és célzott kampányainknak köszönhetően gyorsabban érjük el a megfelelő jelölteket – akár aktív, akár passzív álláskeresőkről van szó.

Mérhető
eredmények,
üzleti szemlélet

Valódi adatokkal biztosítjuk a munkáltatói márka kampányok hatékonyságát.

Kapcsolódás
a belső
kommunikációval is

Nemcsak kívül, belül is erősítjük a márkát – hiszen egy meggyőző munkáltatói márka belülről épül. Belső kampányokkal, munkavállalói élménytervezéssel is foglalkozunk.

Naprakész tudás
a HR- és
marketing-
trendekről

Folyamatosan figyeljük a munkaerőpiac és a marketing világ változásait, így ügyfeleink mindig korszerű, versenyképes stratégiákat kapnak.

Hogyan tudjuk segíteni a munkáltatói márkaépítési folyamatod?

Helyzetelemzés és audit

  • Feltárjuk hogyan látnak titeket kívül belül
  • Feltérképezzük a szervezeti kultúrátokat
  • Mi jellemzi a működéseteket

EVP kidolgozása

  • Segítünk megfogalmazni miért jó nálatok dolgozni
  • Milyen értékeket ajánlotok meglévő és jövőbeli kollégáitoknak

Stratégiaalkotás

  • Közösen megfogalmazzuk célkitűzéseiteket
  • Marketing és HR szakértőink segítségével összeállítjuk a munkáltatói márka céljaid eléréséhez vezető utat

Kreatív tartalomkészítés és kampányindítás

  • Megtervezzük a toborzási kampányaidat
  • Készítünk karrier oldalt imázs filmekkel
  • Tervezzük a social media megjelenéseidet

Belső kommunikáció és kultúraépítés

  • Segítünk abban, hogy a kimondott értékek valóban életre keljenek a szervezeti kultúrában – ne csak üzenetek legyenek, hanem megélt élmények

Folyamatos mérés és finomhangolás

  • Mutatókon keresztül mutatjuk be a kampányok eredményét
  • Mindig figyelünk rátok és visszajelzéseitekre, valamint a márkátok alakulására
  • Szükség esetén beavatkozunk és módosítunk a folyamatokon

Gyakran felmerülő kérdések

A munkáltatói márka mindaz, amit a jelenlegi és leendő munkavállalók gondolnak, éreznek és tapasztalnak egy cégről, mint munkahelyről.

Mert közvetlen hatással van a jelentkezők minőségére, a fluktuációra és a csapat elköteleződésére, hangulatára, jóllétére. Egy hiteles és jól kommunikált munkáltatói márka segít kitűnni a munkaerőpiacon, bevonzani és megtartani a legjobb embereket.

Igen! A kis- és középvállalkozások számára különösen fontos a jól pozícionált munkáltatói márka, mert nem mindig tudnak versenyezni fizetésben – de tudnak értékekben, közösségben, rugalmasságban.

A céges (fogyasztói) márka azt mutatja meg, mit ígérsz az ügyfeleidnek. A munkáltatói márka pedig azt, mit ígérsz és nyújtasz a munkavállalóidnak. A kettőnek összhangban kell lennie, de más célcsoportnak szól.

A leggyakoribb mérőszámok:

  • jelentkezők száma és minősége
  • álláshirdetésekre való reakciók
  • munkavállalói elégedettség (pl. eNPS)
  • fluktuáció
  • social media elérések és interakciók

Mert így a stratégia egységes, hiteles és erősebb lesz. A HR tudja, mitől jó a cégnél dolgozni – a marketing pedig azt, hogyan lehet ezt elmondani úgy, hogy az célba is érjen.

Kiemelt szerepe van! A marketing segít meghatározni az üzeneteket, célcsoportokat és csatornákat, majd látványos, érzelmileg kapcsolódó tartalmakban jeleníti meg a márkát – a HR szakmai inputjára építve.

Akkor is van márkád – csak nem te irányítod. Az emberek így is kialakítanak rólad véleményt, de tudatos márkaépítés nélkül ez lehet pontatlan, negatív vagy zavaros.

Nem. A belső kommunikáció, kultúra és élmény ugyanolyan fontos – hiszen egy hiteles munkáltatói márka belülről épül. A külső csak tükrözi a belsőt.

Formáljuk együtt munkáltatói márkátokat!